Wikia

HoaxWiki

15 april

320pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Brandstof.jpg

"Op 15 april NIET gaan taken zolang de prijs zo hoog blijft. Koop alleen wat noodzakelijk is voor uw verplaatsingen". Sinds wanneer kopen we dan benzine als we die niet nodig hebben om ons te verplaatsen?

15 april is de Nationale Feestdag van de Benzinestations. Op die dag kunnen benzinestations allemaal beter gewoon sluiten, ook degene zonder bediening, want dan gaat er toch niemand tanken. Op die manier tracht de bevolking, die immers altijd en over alles eensgezind is, een prijsdaling van de benzine te forceren, omdat ze vinden dat die te duur geworden is.

Er is echter een fractie van de benzinestations-gilde die ijvert om 16 april als Nationale Feestdag van de Benzinestations te kiezen, om de reden dat de winsten op die dag torenhoog zijn. Alle mensen die op 15 april niet getankt hebben maar wel van plan waren dit te doen, zullen immers de volgende dag aan de benzinepomp staan. Een fractie binnen deze fractie wil dan weer twee nationale feestdagen: op 14 en 16 april, want een belangrijke groep mensen zal ervoor opteren om een dag vroeger te tanken om te voorkomen dat ze op 15 april zonder benzine vallen. Een fractie binnen de fractie binnen deze fractie ijvert dan weer voor drie feestdagen: van 14 t.e.m. 16 april, maar de meesten vinden dat het teveel op aandachttrekkerij begint te lijken. 

Tenmidden van deze voortdurende discussie blijven de consumenten in de kou staan: de prijzen dalen immers niet, omdat daar helemaal geen reden toe is. Op maandbasis blijft de gemiddelde hoeveelheid getankte benzine immers hetzelfde, aangezien mensen dan gewoon een andere dag kiezen om hun brandstoftank op te vullen. 

In realiteit is die actie natuurlijk gewoon een onzinnige hoax, net omdat het nooit enig effect kan hebben. Het werd ooit wel geprobeerd, in 1999, en er waren blijkbaar genoeg mensen bereid om hun logisch verstand overboord te gooien en hierin te geloven... met geen enkele prijsdaling als resultaat. Je kan natuurlijk wel de auto thuis laten staan en andere, meer ecologische, alternatieven gebruiken om je te verplaatsen. Maar als je dan toch geen benzine nodig hebt, waarom zou je dan nog wakker liggen van de benzineprijs?

BronnenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki