Wikia

HoaxWiki

Prison Planet

320pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Prisonplanet.jpg

Prison Planet, een planeet vol met complottheorieën, kwakzalverij en andere onzin.

Prison Planet
is een complottheorieënwebsite opgericht en beheerd door complotdenker Alex Jones. Het zou op de één of andere manier een "nieuws"-website moeten voorstellen, maar in werkelijkheid is het gewoon een hele hoop onzin bij elkaar.

Met de website Prison Planet (soms ook aan elkaar geschreven: PrisonPlanet) propagandeert Jones alle denkbare complottheorieën zoals 9/11[1], Bilderberg[2], Illuminati[3] en de New World Order[4] (die eerstdaags zal worden opgericht!). Ook pseudowetenschap en kwakzalverij krijgt er een plaats, met o.a. anti-vaxpropaganda[5] terwijl aan de andere hand "natuurlijke" en "alternatieve" geneeskunde kwakzalverij en detox-onzin[6] wordt aangeprijst. 

Alex Jones probeert zich via deze website te verrijken door advertenties te tonen voor "geneeskundige producten" in zijn "InfoWars Store", zoals "Secret 12 - Vitamin B12"[7] en "Oxy-Powder"[8]. Ook verkoopt hij DVD's waarop hij zijn onzin propagandeert, en eveneens zijn boeken die in een echte boekenwinkel onder "fictie" zouden worden gecatalogisererd. Tenslotte vraagt hij ook nog inschrijvingsgeld voor zijn "Prison Planet TV" voor slechts $5,95 USD per maand of $54,95 USD per jaar[9]. Een superdeal die je niet aan je voorbij mag laten gaan als je graag je geld verkwist aan onzin.

Een verwijzing naar InfoWars als betrouwbare bron is vanzelfsprekend een overtreding van de Wet van Scopie, waarbij je terecht meteen alle geloofwaardigheid verliest.

BronnenEdit

ReferentiesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki